Veckans pyssel

Tänkte först döpa inlägget till dagens pyssel, men insåg hur fel det skulle vara. Visserligen har veckan bjudit på två pysseltillfällen, men inte mer.

Idag åkte hela familjen in till minimarknaden i Norrtälje för att stora E skulle få åka karusell. Sen hade jag blivit tipsad om att det gick att fynda pärlor i ett av stånden. Vi kom precis lagom till godisregnet, det var jag, stora E och ett tiotal trettonåringar som stod och trängdes... Jag tror vi fick ihop sju kolor, E var jättenöjd och jag behövde inte knuffa bort så hemskt många andra barn... Sedan kastades det ut små gosedjur, varav tre av dem hade en fribiljett till karusellerna fastsatt på sig. I egenskap av en av de längsta, mina 165cm till trots, lade jag vantarna på en hiskelig lila groda som kom flygande mot oss. Hundradelen efter att jag snuddade vid den, var det tre andra händer som försökte få ett bra tag om den. Men, envis och stark som man är, ryckte jag till och slet den åt mig/E. Snacka om tur, för vi fick tag i en av de med fribiljett, så det blev genast en tur på en lila trähäst på karusellen...

När vi stod och handlade pärlor, fick vi syn på en rosa liten gosehund på marken. Den tog vi upp och jag lade den ovanpå vagnsufletten så att den som tappat den kunde se den. Ingen hörde av sig och då gick jag ändå och kollade ifall någon såg ut att ha tappat en hund... Stora E var lite bekymrad, för inte kunde väl VI ta den?
-Jag såg att det var en flicka med kjol som tappade den, sa hon till slut och när vi satt och fikade sa hon plötsligt
-Där är flickan som tappade hunden!
Hon och jag gick bort mot ett litet gäng med tolv-trettonåringar och frågade om det var någon av dem som tappat ett gosedjur. Då fick vi det ärliga svaret:
-Nej, vi tappar inte, vi tar!
Stora E var fortfarande bekymrad, för "det VAR ju den flickan som tappade", men har nu accepterat att hunden fick följa med oss...

Vi satte genast igång att pyssla med de nya pärlorna och här är resultatet! E har gjort de tre änglarna till vänster och jag fick nöja mig med en silverängel...


(H)änglarna


Två gröna trollsländor



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0